torsdag 21. januar 2016

Vinterkos med Barnas Turlag

Glimt fra kos i snøen med Barnas Turlag


Barnas Turlag her i Florø inviterer til en aktivitet hver måned med ulike planer på forskjellige steder.
Det er veldig kjekt at de samler barnefamilier til kjekke aktiviteter.
Vi prøver å delta på disse - og evt flere ting som måtte dukke opp. 

I går var vesla og jeg med gjengen på Sørstrand.
De inviterte til eventyrstund og bål, men grunnet store snømengder og skikkelig vintervær endret planene seg.
Det ble heller skigåing/aking, bål og bruk av lomme-/hodelykt. 
Fantastisk utetid med mye snø, hvitkledde trær, ingen vind, stjernehimmel og månen som lyste opp.

Jenta mi hadde skidag i barnehagen, så jeg var redd hun hadde fått dagens dose med utetid...
Tvert imot. Hun var mer enn klar for treff med Barnas Turlag og mer ski, bål & grilling.
Stolt gikk hun på ski og viste meg skiruta til barnehagen (samme sted).
Hun var lite vant på langrennsski fra før, men jammen hadde hun fått dreisen på det. Artig! :)

Barnas Turlag er begynt å stemple turbøkene til alle deltakere med Turboreven sitt stempel.
Vesla har ikke turbok - ennå. Den er nok på veg. 
Vesla fikk stempel på handa si denne gang - og var superfornøyd med det ^_^

Før var det bare jeg og Jr som var medlemmer. Eldste jenta var det tidligere.
Nå har jeg meldt hele familien inn under familiemedlemsskap. 
Det betyr videreføring av 2 medlemsskap + 4 nye medlemmer. Greit bidrag fra vår husholdning ;)
Turistforeningen og lokale turlag står for mye flott dugnad og aktiviteter for små og store.
Det har gitt meg og mine barn mye - og jeg ser frem til mange flere turer og gode opplevelser med dem fremover.
Da er det på sin plass at vi alle er medlemmer og deltar.

Det ble kakao m/krem og mini-marshmellows.
Grilling av pølser og tilbehør.
Knitring fra bålet, litt varme og utetid med kjekke folk.

Skulle gjerne hatt Jr med, men han var i snøen et annet sted på kjelke med kompiser. 
Mer enn nok aktivitet og utetid for ham også ^_^



Jeg hadde bare med meg mobilen i går kveld.
Skulle tatt med kameraet også, for jeg får ikke til å knipse bilder med mobilen (iphone5) i mørket.
Ikke at det er så mye lettere med kamera og mørke, men det månelyset.. bål... folk... jaja... 
Lagret i annet minne. Sjelden vinteropplevelse her på kysten :)
Fantastisk vinterstemning og nydelige omgivelser.

Takk for nok et fin-fint treff med Barnas Turlag. 
Flinke og kjekke turledere står bak ;)

4 kommentarer:

Anettesbokboble sa...

Det så fantastisk koselig ut!! Du tar alltid så flotte bilder, kamera eller ei :) Gleder meg til hele gjengen slutter å hoste, så vi også kan dra på tur!! Nei, nå skal jeg ikke syte mer om denne influensaen, he he :D Ha en super torsdagskveld, snart helg ;)

Lilla dør sa...

Kjempe koselig blogg. Fekk heimlengsel.... Florø er jo ein fantastisk fin plass då.

Bundingen sa...

Så trivelig! Fint med Barnas turlag, synes jeg. Viktig å lære opp nye generasjoner ved å gi dem gode turopplevelser.
Vesla har så fin lue! Hun kler den så godt.
Jeg har tatt en rufs på skjørtet mitt i kveld og blir nok ferdig i morgen. Har vakt på Stugu og får vel strikka litt da.
Bare 10 minus i kveld, men tror ikke det blir mildvær her inni landet.

God helg fra Ingunn og takk for hyggelige kommentarer!

Made by KKann sa...

..kan virkelig kjenne stemningen og kosen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...