fredag 15. mai 2015

Besøk til geitene på Brendøya!

Et par av beboerne på Brendøya - næææææææææ ^_^


Geitene blir plassert ut på Brendøya i begynnelsen av mai hvert år.
Det er et kjent tegn på sommer her hos oss :)

Jeg gikk en rolig tur dit på mandag.
På onsdag den 13.5 tok jeg med meg vesla for å hilse på dem.
De er mange og veldig ulike. Noen skvetne og andre veldig nyskjerrige.
Vesla mi likte dem godt, men det skulle vise seg at hun ble tøffest på avstand, hihi! ^_^

Det er satt ut skilting med diverse informasjon om geiter, hus, fauna og mer på øya.
Kjekt og lærerikt å kunne lese seg litt opp på det man ser rundt seg der ute. 


G E I T E N E

Et par som lurer på hvem i alle dager som kommer ruslende på besøk.... :)

Den brune var veldig skvetten :)

Geitene koser seg og har mye knask å spise opp. 


Det var ikke bare vi som kikket på geitene...


Huset  på Hammaren - på Brendøya

Disse to geitene kom etter oss for å hilse på. Den lyse ble veldig nærgående.
Jeg fikk meg til slutt et bitt i finger'n. Ikke så gale likevel :P


Det er fint på Brendøya.
Det er Kystmuseet i Sogn og Fjordane som disponerer øya.
Det er fri tilgang for alle som vil - bare man husker å lukke porten!


De har laget til fine små blikkfang rundt omkring :)

En "gråtass" til lek og moro

Det blir nok flere turer dit. Det er mange skoleklasser og barnehager som besøker øya.
Kjekt å ta en liten rusletur ut der - både med og uten geiter på plass.

Takk for titten :D

4 kommentarer:

Made by KKann sa...

Oj - så fin tur dere har vært på i dag. Morsomt med geiter. Masse flotte bilder - tydelig at du og frøkna koste dere der. Måtte dere ta båt ut til øya?

Line Kristine sa...

Søte geiter og søt, liten turkamerat du hadde :) Ser ut som dere hadde en kjempefin tur!

Lisbeth sa...

Så herlig med en tur. Og med slik en velkomst komite må det jo bli suksess :) De er nå søte da! Takk for tipset om Den lille kafeen i Kabul. Begynte i går, og den traff meg :) Blir nok raskt lest ut ;) Fin 17.mai til deg :)

Birtes tur og ideblogg sa...

SÅ søte geit og veldig mange flotte bilder. Jeg fikk lyst å besøke Brendøya. God 17.mai.!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...