torsdag 12. mars 2015

Snuggle neck

Myk og deilig hals i alpaca bouclè


Det går i strikk til Vaffelstrikken, @Vaffelgutta sin aksjon for de hjemløse.
Les mer om prosjektet her

Jeg prøver å strikke bort garnrester og garn som jeg har hatt liggende. 
Det er en utfordring å finne et kjekt prosjekt som passer til garnmengder samt eget utvalg av garn :P

2 nøster Drops Alpaca bouclè... What to do? Litt google... og jeg fant et mønster.
Jeg har strikket halser i dette garnet før, og det er utrolig mykt og lunt. Det varmer godt.
Det er imidlertid ikke noe garn man strikker mønster i. Syns jeg ^_^
Jeg fant ei oppskrift fra Drops Garnstudio... Måtte jo prøve likevel :))


Garn: 2 nøster Drops Alpaca bouclè
Pinner: 5mm
Str: One size


Oppskriften starter og slutter med 2 riller. Jeg glemte det i starten og gikk rett på diagrammet. 
Som forventet syns jeg ikke noe om å strikke mønster med dette garnet.
Jeg strikket mønster A.1 og resten i vanlig rettstrikk. Jeg avsluttet med 2 riller før felling.



Nyt kvelden! :)

2 kommentarer:

Bundingen sa...

Det ble jo en fin hals. Tror jeg har noen slike nøster liggende selv. Et håpløst garn å strikke av, men deilig i bruk. Så enig med deg, ikke noe å spandere mønsterstrikk på.

God fredag den trettende fra Ingunn

Stine sa...

Så lur ide! Har noen slike liggende som jeg ikke vet hva skal bli :) TAkk for inspirasjon og god helg :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...