fredag 13. mars 2015

Kari Traa - lue med striper

Kari Traa - luen med skrå striper i Drops merino extra fine


Denne varianten av Kari Traa-lue har jeg hatt lyst å strikke veldig lenge.  
Om enn i litt andre farger, he-he! Her er det strikk i restegarn. 
Det var nesten nok lilla.... men jeg måtte kjøpe inn 1 nøste lilla til. Så nå har jeg rester igjen ^_^

Skulle jeg strikket denne til meg selv.. .eller eldste jenta, så ville det blitt i sterkere farger. Tror jeg. 

Jeg har lagret denne oppskriften fra bloggen til Niko lenge. 
Syns luen så litt tricky å strikke, så den har vært på "hold" inntil videre.
Det var helt til jeg kom over bloggen til Ida Amalies Hobbykrok
Det var litt mer detaljer som oppklarte de siste detaljene :))


Oppskrift: Kari Traa lue - Ida Amalies Hobbykrok og Niko
Garn: Rester av Drops merino extra fine
Pinner: 3,5mm
Str: One size


Før montering

Du strikker et kvadrat.. :)


Etter montering



Dette er det siste strikkeplagget til Vaffelstrikken, @Vaffelgutta sin aksjon for de hjemløse.
Les mer om prosjektet her

Jeg sender mine bidrag i posten i morgen.

God fredag - ha ei super helg! Det er meldt SOL hele helgen her ;)

2 kommentarer:

Bundingen sa...

Denne lua er kjempefin, og jeg har strikka mange. Synes fargene på denne er veldig fine

God helg! Flott vær her også.

Klem

Lisbeth sa...

Så snill du er <3 Nå har du strikket mye som du skal sende av sted :) Lua hadde nydelige farger :) Nyt helgen :D Klem

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...