mandag 23. mars 2015

Hue med vri ★

#huemedvri #litloogkalen 


Det går fortsatt i luestrikking her. Det har jammen blitt en del.
Noen til mine barn, en del har blitt gitt bort. Ei til meg selv.
Denne skulle være til meg selv, men jeg passer den ikke. Som vanlig :P
Inntil videre ligger den i gavekurven. Likte blåfargen,
så jeg får prøve meg på noe annet i samme farge til meg selv igjen, hihi.
En god grunn til mer luestrikk ;)




Garn: Ca 1 1/2 nøste Drops Nepal #8783
Pinner: 5mm 
Str: Dame

Jeg la opp 76 masker på denne lua. 



På tide med lesetips igjen. Ikke verst med bøker som involverer hobbyene mine samt er veldig gode?! :))

Jeg har nettopp lest ferdig ei fantastisk god bok, "Strikkesirkelen" av Ann Hood.
Herlige Lisbeth og bloggen "Mine puslerier" omtalte den tidligere.

Boka gikk faktisk rett hjem hos meg. Ikke bare fordi den omhandler strikking,
men fordi den omhandler strikking og hva det kan bety for et menneske.

Jeg har fått kjenne godt på hva som skjer når helsa svikter og man har dager med sterke begrensninger og smerter.
Strikking ble for meg terapi og avkobling på høyt plan.
Garn, spøt, pinner, mønster, farger, kombinasjoner. Strikke strikke strikke om jeg orket.
Det ble til plagg. Jeg klarte i perioder å strikke om ikke så mye annet,
men jeg var iallfall kreativ, laget noe, fullførte noe.

Det ligger mye omtanke, arbeid og kjærlighet bak hver maske, hvert plagg.
Det gav meg uendelig mye og at det noen ganger ble gitt i gave til andre på toppen av det hele, var bonus.

Strikking gir meg fortsatt muligheten til å være både sosial og kreativ på samme tid.
Jeg må kanskje bare innrømme at interessen muligens har bikket over til å bli strikkegalskap
og garnelsk på høyt nivå, thihi.


Vel - den sportye og spreke dama Cecilie Skog trenger ingen introduksjon.
Nå er jeg såvidt i gang med boka hennes "Et friluftsliv". For ei dame! 

#strikkesirkelen #annhood #cecilieskog #etfriluftsliv


Jeg ønsker deg ei herlig ny uke. Bruk den godt! :)

2 kommentarer:

Made by KKann sa...

Jeg leste Cecilie boka i jula - litt av ei bok - litt av ei dame!!
Nyt!

Bundingen sa...

Er det ikke ufordragelig? Ferdig med ei fin lue i fin farge og så blir det ikke slik vi tenkte. Dette er ofte min erfaring også, superfin på andre bare ikke på meg.
Lykke til videre! Snart skyter du blink.
Og takk for boktips. Noterer i boka mi som jeg har liggende ved PC-en.

God mandagskveld fra Ingunn

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...