tirsdag 10. februar 2015

Geilo topplue uten dusk ★

Jr ler seg skakk under en kvikk fotoshoot i yret


Vesla har fått en god del påfyll i ull-lageret sitt av ymse slag.
Det er kjempekjekt og hun bruker alt. Herlig når de små ber om hjemmestrikk og bruker det flittig.

Vel. Jr tenker stadig på hvilken genser han ønsker seg, men er fortsatt i tenkeboksen... ^_^
Etter siste opprydding er det fint lite ull-plagg som passer til ham, så litt flere luer er det stort behov for.

Første lue ut er Geilo topplue - men altså uten dusken :)


Jeg blogget om en aksjon som heter "Sokker som varmer". 
Bladet Familien var med og arrangerte den.
Som takk for at jeg omtalte aksjonen og bidro med sokker, så fikk jeg ei kjempeflott bok.

Boka heter "Familiens store strikkebok". Den viser mer enn 100 design gjennom Familiens 75 år. 
Deriblant oppskriften Geilogenser med tilhørende votter og luer designet av Kari H. Ødegård.

#geilolue uten dusk på gang :)


Oppskrift: Geilo topplue (uten dusk) fra Familiens store strikkebok
Garn: 1 nøste naturhvit DSA Sterk og rester av marineblått i samme garn
Pinner: 3mm og 3,5mm
Str: 10 år til min snart 8-åring

Nydelige åttebladsroser danner et fint mønster. I love it :)

#geilolue 

Det er mye flott å se i boka. Nå skal jeg strikke unna ulike prosjekt kun med restegarn.
Det trengs litt garnslanking av alle restene... så det kan bli plass til påfyll av mer vårlige farger.
Tror jeg har hengt meg opp i okergult, så det er fare for at det blir litt innslag av det fremover. Om litt.

Ha en fin tirsdag! :)

2 kommentarer:

Bundingen sa...

Så fin denne lua ble! Aner jeg litt retro her?
Kjekk gutt i ny lue!

Fortastt god tirsdagskveld!

Klem

Kirsti sa...

Denne lua var flott!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...