fredag 19. desember 2014

DIY: Egne julegavelapper

Vi har laget litt julegavelapper med personlig vri :)


Jeg og de tre yngste laget julegavelapper av fimoleire.
Dessuten har vi stemplet og pyntet tags med tekst og motiv.
 
Fimoleiren ble kjøpt inn til julen 2013... eller var det 2012?! ^_^
Endelig kom den til sin rett. Kjekt for de yngste å lage egne lapper - nesten som småkaker.
 
Fimoleiren ble kjøpt hos Panduro hobby.
Man kjevler ut leiren, stikker ut former eller lager figurer på annen måte.
De stekes så i ovn i ca 30 minutter på 110'C. Ferdig :D
 
 
Eldste snuppa skrev inn navn på venninnene på sine "gavelapper".
En personlig touch som gir unike lapper, hihi! ;)
 
Kjøpte en 4-pakning med utstikkere hos Panduro. Genialt for barn og supre julemotiv. Me like!
Ferdig stekte julegavelapper :)
 
En pakke med fimoleire på ca 350 gr gav to fulle brett med julegavelapper.
 
På baksiden kan man stemple med tekst, til/fra eller skrive for hånd med tusj.
Jeg stemplet noen fremsider med en liten tekst "god jul".


Jeg drev med kortlaging tidligere.
Har så smått laget noen i år, men jeg har lagt den hobbyen litt til side grunnet strikking.
Fordelen er at jeg har en del stempler og utstyr som kan brukes til det meste :)
Dymo-maskina er alltid kjekk å bruke - også på tags. 
   
Gavene til min bror og svigerinne ;)
 
  Det har blitt strikket litt julegaver, men de kan ikke legges ut ennå.
Jeg vet der er noen kjente "gløsere" som sniker innom her ^_^

Det er mye som skjer ellers og dertil mye mindre tid foran PC.
Jeg tror faktisk at jeg greidde å strikke på meg en senebetennelse,
for høyre arm er helt "av" og jeg har fått kink i nakken.
Perfekt tid for sånt nå... Not!! :/
Kom uansett i mål med alle prosjekt minus ett, men det går helt fint.
Strikkepinner er lagt bort nå for ei stund, så tvi tvi for rask bedring (panikkanfall).

Det er mørkt store deler av døgnet her nå. Vi har hatt mye regn, lyn og torden. Hagl.
Det blir dårlig fotolys av slikt, så alt i alt - lite knipsing og lite blogging.

Skal i stedet slappe av og lese ferdig boka "Mississippi" av Hillary Jordan.
Det er sterk lesning.. og det verste er at handlingen ikke fant sted for så altfor lenge siden.

 
Ønsker deg og dine ei fortsatt fin og rolig førjulstid.
Til deg med blogg - jeg kommer innom om litt :))


Ha en fin fredag! ;)

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...