mandag 29. september 2014

#Hjertemyntheskjørt

Et lilla hjertemyntheskjørt til ei lita (snart) 3-åring ^_^

Jeg har fulgt med på hjertemynthe-bloggen i lang tid.
Der produseres det utrolig mye flott til inspirasjon for alle, inkludert salg.

Ett av prosjektene derifra som jeg har hatt på min plan lenge er et såkalt hjertemyntheskjørt.
Søker du det opp på instagram under #hjertemyntheskjørt vil du få opp 
utrolig mange flotte og fargerike varianter av dette skjørtet.
Utrolig kjekt - og dette er gøy strikk!! :)

Detaljer fra skjørtet - pyntebånd som "belte"


Garn: Drops merino extra, 1 nøste hvitt og 2 nøster hovedfarge
Oppskrift: Fra Hjertemynthe-bloggen
Pinner: 4mm
Str ca 3 år
Tilbehør: Bånd - du kan også hekle noe pynt, lage eget bånd, o.l.

Jeg laget dette litt smalere og kortere enn oppskriften til str 2-4 år er.
Skjørtet sett bakfra - jeg sydde på en egen lappe på siden av skjørtet.
Det er kun hjertet som viser foran og resten kun fra baksiden.
Merkelapp er bestilt fra
www.minanamnband.se
Detaljer fra skjørtekanten
Detaljer fra skjørtekanten
Jeg er allerede i gang med skjørt nr 2 av 3. Det blir ulike varianter.
Artig strikk, kjekt mønster å putle på med. Og det blir utrolig søtt :)
Ha ei fin uke, alle sammen ^_^

2 kommentarer:

Lisbeth sa...

Kjempefint skjørt! Når jeg leser om alle de flotte barneplaggene man kan strikke, skjønner jeg at jeg har kommet litt for langt i livet på det området. Ingen små å strikke til... Men det kommer nok en dag ;) Så bra at du føler deg i bedre form, det liker jeg :) La deg til på instagram, endelig fått det jeg og :D Klem

Birgitte sa...

Såå fint!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...